خدمات آرایشی و زیبایی سالن آنیس

کلیه خدمات آرایشی و زیبایی و ترمیمی

خدمات آرایشی و زیبایی سالن آنیس

کلیه خدمات آرایشی و زیبایی و ترمیمی

کلیه خدمات زیبایی و آرایشی آنیس با بهترین مواد کار و مدیریت خانم صادقی دارای مدرک فنی حرفه ای، سرتیفیکیت LOERAL ودارای مدرک WELLA آلمان درخدمت بانوان میباشد

  • ۰
  • ۰

مراقبت از موهای رنگ شده بخصوص برای افرادی که تمایل دارند به طور مداوم رنگ موی خود را تجدید کنند بسیار مهم است. در واقع مراقبت از موهای رنگ شده دو جنبه اساسی دارد. اول اینکه سلامت موهای شما را تحت تاثیر مواد شیمیایی موجود در رنگ حفظ می‌کند؛ و دوم اینکه در مورد رنگ‌های روشن و خاص مثل آبی و قرمز، کیفیت و ماندگاری رنگ را بیشتر می‌کند. پس اگر نمی‌خواهید بعد از مدتی موهای کم پشت، خشک و بد حالت داشته باشید؛ یا اینکه نگران این هستید که رنگ موی خاص شما بعد از یک هفته درخشندگی خود را از دست بدهد؛ پیشنهاد می‌کنیم نکات مطرح شده در این مقاله را که حاصل تجربه سال‌ها رنگ کردن و مراقبت از موهای رنگ شده است تا انتها بخوانید.

بالیاژ مو

مراقبت از موهای رنگ شده

1. پس از رنگ کردن مو تا 72 ساعت از شامپو استفاده نکنید

هنگام رنگ کردن موها به هر شکلی، چه با رنگ‌های معمولی و فانتزی، بالیاژ مو یا هایلایت، دکلره و…، لایه کوتیکول موی شما باز می‌شود؛ و از این طریق رنگ به لایه‌های عمیق مو نفوذ می‌کند. هنگامی که موهای خود را خیلی سریع پس از رنگ کردن مو با شامپو شستشو می‌دهید، لایه‌های کوتیکول هنوز هم می‌توانند باز باشند؛ که در نتیجه باعث می‌شود رنگ شما کیفیت اصلی خود را از دست بدهد. حدودا سه روز طول می‌کشد تا لایه کوتیکول موی شما بسته شود. پس اگر می‌خواهید رنگ موی شما مدت بیشتری ظاهر جذاب خود را حفظ کند؛ بهتر است تا سه روز از شامپو زدن به موهای خود اجتناب کنید.

2. از شامپو و نرم‌کننده بدون سولفات استفاده کنید

سولفات سدیم لورث، که همچنین به نام سدیم لورث اتر سولفات نیز شناخته می‌شود؛ نوعی از مواد شوینده آنیونی است که در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی از جمله شامپو یافت می‌شود. این ماده برای کمک به تولید کف در شامپو و نرم‌کننده استفاده می‌شود. پس استفاده از شامپوهای دارای سولفات می‌تواند موهای شما را خشک و بدحالت کند؛ و البته رنگ موی شما را کدر کرده و حاصل زحمت و هزینه شما را از بین ببرد.

3. رنگ مو را به نرم کننده خود اضافه کنید

اگر موهایتان را با رنگ‌های روشن‌تری از موهای خود و یا با رنگ‌های فانتزی مثل صورتی، آبی و بنفش رنگ کرده‌اید؛ مقدار کمی از رنگ موی خود را در نرم‌کننده بریزید و هنگام شستشوی مو از آن استفاده کنید. این کار کمک می‌کند رنگ موی شما همیشه حالت تازه و درخشان خود را حفظ کند.

4. هنگام شامپو کردن درجه حرارت آب را کاهش دهید

اگرچه استفاده از دوش آب گرم برای بسیاری لذت بخش است؛ اما گرمای زیاد آب برای موهای رنگ شده مضر است. آب بیش از حد گرم کوتیکول مو را باز می‌کند و اجازه می‌دهد رنگ موی شما هنگام استفاده از شامپو به مرور شسته شود.

5. موهای خود را کمتر بشویید

اگر دوست دارید هر روز با شامپو و نرم‌کننده موهای خود را بشویید؛ بهتر است قید رنگ کردن موهای خود را بزنید. برای مراقبت از موهای رنگ شده شما باید حداکثر هفته‌ای 2 تا 3 مرتبه موهای خود را با شامپو بشویید.

6. در روزهای دیگر از شامپوی خشک استفاده کنید

در روزهای بعد از شستن موها، سعی کنید از شامپو‌های خشک استفاده کنید. این شامپوها موهای شما را بدون آسیب به رنگ مو، تمیز می‌کنند. فراموش نکنید پس از استفاده از شامپوی خشک، موهای خود را با روغن‌های گیاهی یا مرطوب‌کننده مناسب مرطوب کنید.

7. موهای خود را از تابش مستقیم نور خورشید محافظت کنید.

یکی دیگر از نکات مهم مراقبت از موهای رنگ شده جلوگیری از تابش مستقیم نرو خورشید و اشعه مضر UV است. این کار با جلوگیری از تابش نور خورشید و همچنین هیدراته نگه داشتن موها، ممکن می‌شود.

8. از کلر دوری کنید

کلر یک ماده سفیدکننده شیمیایی است که آب استخرها را تمیز می‌کند؛ و اگر به استخر می‌روید می‌تواند موجب آسیب دیدن رنگ موی شما شود. بنابراین، اگر مایل به رفتن به استخر هستید، استفاده از کلاه شنا را امتحان کنید! همچنین می‌توانید قبل از ورود به آب، موهایتان را زیر دوش خیس کنید و از نرم‌کننده مناسب استفاده کنید و البته آن را کاملا نشویید. نرم کننده لایه‌ای روی مو ایجاد می‌کند که تا حدودی از نفوذ کلر جلوگیری خواهد کرد.

  • ۹۷/۰۷/۰۷
  • سالن زیبایی آنیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی